Корисні посилання
Недоліки та переваги тестівТестові технології перевірки знань
Тестові завдання "Plickers на уроках математики"
Конструктор тестів "Online Test Pad"
"Майстер-Тест"
5 онлайн-сервісів для опитування учнів
Онлайн тести "На урок"
Створення тестів
Майстер-Тест "Майстер-Тест"
Майстер-Тест - це безкоштовний інтернет сервіс, що дозволяє створювати тести. Ви можете створювати як онлайн тести так і скачати і проходити тест без
підключення до інтернету. І для цього Вам не потрібно встановлювати на
комп'ютер додаткові програми. Потрібно тільки зареєструватись.
На сторінках сайту немає інформації, яка буде відвлікати від проходження
тесту. Основна ідея програми - проводити інтерактивне тестування знань
Simpoll http://simpoll.ru/
Simpoll - зручний конструктор для швидкого опитування і форм, демонструє
результат у вигляді діаграми, що вказує % відповідей на дані варіанти анкети.
а й час виконання завдання. Потрібно зареєструватися.
Online Test Pad (українською)
Конструктор тестів "Online Test Pad"
http://onlinetestpad.com/ua-ua/Default.aspx
Конструктор тестів "Online Test Pad"
http://onlinetestpad.com/ua-ua/Default.aspx
Online Test Pad пропонує вам унікальну можливість використовувати онлайн
тести на своєму сайті. Потужний конструктор тестів Online Test Pad дозволяє створювати тести будь-якої складності на будь-які теми, а ви можете
використовувати його для свого сайту.
StartExam
StartExam - програма для створення, проведення, аналізу тестів
Ще програми для створення тестів:
OpenTest – http://www.opentest.ru/
Тесторіум – http://www.testorium.net/
Tests Online – http://tests-online.ru/
Мини тесты – http://www.minitests.ru/
Вебанкета – http://webanketa.com/ru
RuPoll- http://www.rupoll.com/
Poll Service http://pollservice.ru/
Що треба знати про
тести?
КЛАСИФІКАЦІЯ
ТЕСТІВ
Тести
можна класифікувати за: часом проведення, конструкції, призначенню.
1. За часом проведення:
- вхідний / попередній: на початку вивчення
дисциліни, лекції, семінару і т.д.,
- поточний / тематичний: в ході процесу
навчання дисципліни, семестру, лекції, семінару і т.д.,
- вихідний / підсумковий: наприкінці
навчання дисципліни, семестру, лекції, семінару і т.д.
Тестовий
контроль особливо ефективний у тематичній формі.
2. По конструкції:
- однорідний - тестові завдання однакової
складності,
- наростаючий - тестові завдання розташовані
в міру їхнього ускладнення,
- адаптивний (розгалужений, спрямований) -
тест являє систему завдань, де вибір чергового завдання залежить від відповіді
на попереднє.
3.
По призначенню:
- гомогенний (атестаційний, критеріально -
орієнтований) - для виміру знань з однієї навчальної дисципліни,
- гетерогенний - для виміру знань з
декількох навчальних дисциплін,
- интегративний (профоріентований) -
призначений для конкретних професій і вимагає від випробуваного виконання
контрольних завдань, що моделюють професійну діяльність.
- прогнозуючий,
- класифікуючий,
- контролюючий,
- навчальний.
Тести можна також класифікувати в залежності від
рівня навченості:
1. Тестуючі системи і тести першого рівня
(контроль розпізнавання правильної інформації).
2. ТС і тести другого рівня (контроль
запам'ятовування необхідної інформації).
3. ТС і тести третього рівня (контроль
розуміння).
4. ТС і тести четвертого рівня (контроль вміння
застосовувати знання).
5. ТС і тести п'ятого рівня (контроль вміння
переносити знання і застосовувати їх у нестандартних ситуаціях і різних
сферах).
КЛАСИФІКАЦІЯ
ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
В
класичній - вітчизняній і закордонній - теорії тестів існує загальноприйнята
класифікація тестових завдань. Відповідно до цієї класифікації і рекомендується
розробляти тестові завдання.
а) завдання закритої форми, ЗЗФ
(multiple-choice item), ТМВ - тест множинного вибору, вибіркові тести (приведені найменування є
термінами-дуплетами основного) - завдання з вибором відповідей:
випробуваний вибирає одну чи кілька правильних відповідей з числа
готових, пропонованих у завданні тесту.
- завдання з вибором однієї
правильної відповіді,
- завдання з вибором декількох
правильних відповідей,
- завдання з вибором найбільш
правильної відповіді.
б) завдання відкритої форми, ЗВФ (free response item, recall-tupe ts.) (відкриті завдання, завдання на доповнення, завдання з вільно конструйованою відповіддю, тест за методикою доповнення, методика відновлення, клоуз-тест - перелік дублетних найменувань) - випробуваний сам формулює коротку чи розгорнуту відповідь чи доповнює фразу 1-3 словами,
-
завдання на заповнення пропусків, завершення пропозицій, підстановку,
- завдання на обчислення і вибір
відповіді,
- завдання на складання чи обчислення
відповіді.
в) завдання на встановлення відповідності,
ЗВВ (matching item) (завдання на відповідність, тест перехресного вибору) -
випробуваний повинен встановити відповідність між елементами двох множин (двома
групами понять),
г) завдання на встановлення правильної
послідовності, ЗВПП (тест на систематизацію, тест на групування) - випробуваний
встановлює правильну послідовність у ряді пропонованих елементів (процесів,
фактів і т.п.).
- завдання на встановлення правильної
послідовності (розташування) пропонованих елементів,
- завдання на ранжування пропонованих
елементів,
- завдання на встановлення відповідності
між елементами двох множин.
а)
- учням пропонується кілька, звичайно 2-3, варіантів відповідей на питання, з
яких треба вибрати правильну. Ця форма тестів має свої переваги, не випадково
це одна з найбільш розповсюджених форм контролю в усій системі освіти. Учні не
втрачають часу на формулювання відповідей і їхній запис, що дозволяє охопити
більшу кількість матеріалу за той же час.
Завдання
з вибором відповіді доцільно застосовувати в тих випадках, коли ця форма
контролю знань має переваги перед іншими, наприклад, вони особливо зручні при
застосуванні різного типу контролюючих машин і комп'ютерів. Частіше завдання з
вибором відповідей використовуються при поточній перевірці.
Однак,
якщо даються готові відповіді на вибір (звичайно одна правильна і інші
неправильні), то можна вгадати правильний варіант. Ймовірність вгадування
однієї вірної відповіді при двох варіантах відповідей складає ?, при трьох -
1/3, при чотирьох - ? і т.д.
Але
якщо потрібно вказати не одну вірну відповідь, а три з п'яти варіантів
відповідей, то без знання навчального матеріалу вгадати відповідь малоймовірно.
При цьому інформаційна цінність завдання збільшується.
б)
- радикальну можливість усунення здогаду дає друга (відкрита) форма, де готової
відповіді немає; кожному випробуваному під час тестування відповідь приходиться
вписувати самому, у відведеному для цього місці.
Існують
також і тестові завдання, що відрізняються від звичної схеми їхньої побудови,
наприклад: скласти текст із фрагментів.